Over Promaxx

zaterdag 13 november 2010

Spoorverbreders : Welk systeem kan ik het beste nemen?


Bij de aanschaf van spoorverbeders heb je een keuze voor de breedte en de keuze welk systeem je wilt monteren.
Je hebt een systeem 2:Spoorverbreders met dubbele centreerring. De spoorverbreder wordt met langere wielbouten resp. kartelbouten vastgezet.
Systeem 5:Deze spoorverbreder is eenvoudig gecentreerd en wordt op dezelfde wijze gemonteerd als systeem 2. De spoorverbreder wordt met langere wielbouten resp. kartelbouten vastgezet.
Systeem 3: Deze spoorverbreders is uit zeer hoogwaardig aluminium geproduceerd. De spoorverbreder wordt op de naaf gemonteerd met de meegeleverde moeren. Met uitzondering van enkele Off Road modellen hebben alle spoorverbreders een dubbele centreerring.
Systeem 4 :Technisch identiek aan systeem 3. In plaats van tapeinden is de spoorverbreder voorzien van inwendige draad, waarmee de velg met de originele bouten kan worden gemonteerd. Doordat er gebruikt gemaakt wordt van zeer hoogwaardig aluminium is het niet nodig om draadbussen in de spoorverbreder te persen.

In de praktijk wordt systeem 5 gebruikt bij breedtes tot circa 10 mm , van 10 tot 20 mm wordt systeem 2 geadviseerd en vanaf 20 mm wordt systeem 3 ( bij auto's waar de wielen met moeren worden vastgezet) of systeem 4 ( auto's waar de wielen met bouten worden gemonteerd) aanbevolen.

Meer info is te vinden op www.spoorverbredershop.nl , voor advies kunt u ook zich ook rechtstreeks wenden tot Promaxx.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten